2021/2022 szezonra benyújtott pályázatunk
A
Palota RSC 2021/2022 szezonra elfogadott sportfejlesztési programja
2020/2021 szezonra benyújtott pályázatunk
A
Palota RSC 2020/2021 szezonra elfogadott sportfejlesztési programja
A Palota RSC 2020/2021 szezonra szóló sportfejlesztési programját
elfogadó határozat
2019/2020 szezonra benyújtott pályázatunk
A
Palota RSC 2019/2020 szezonra elfogadott sportfejlesztési programja
A Palota RSC 2019/2020 szezonra szóló sportfejlesztési programját
elfogadó határozat
2018/2019 szezonra benyújtott pályázatunk
A
Palota RSC 2018/2019 szezonra elfogadott sportfejlesztési programja
A Palota RSC 2018/2019 szezonra szóló sportfejlesztési programját
elfogadó határozat
2017/2018 szezonra benyújtott pályázatunk
A Palota RSC
2018/2019 szezonra elfogadott sportfejlesztési programja
A
Palota RSC 2018/2019 szezonra szóló sportfejlesztési programját elfogadó határozat
A Palota RSC 2018/2019 szezonra szóló sportfejlesztési program
hosszabbítást jóváhagyó határozat
TÁJÉKOZTATÓ
Minden Magyarországon társasági adót fizető vállalkozás élhet azzal a lehetőséggel, hogy
fizetendő társasági adójának egy részét akár közvetlenül (támogatás útján), akár az
adóhivatalon keresztül (rendelkezés útján) valamely arra jogosult filmalkotásnak,
előadó-művészeti szervezetnek vagy látvány-csapatsportban (labdarúgás, kézilabda,
kosárlabda, vízilabda és a jégkorong) érdekelt sportszervezetnek fizeti meg / ajánlja
fel.
1. Közvetlenül nyújtott támogatás (régi rendszer)
Ebben az esetben a vállalkozások az adózási kedvezményt az általuk
kiválasztott kedvezményezett szervezet közvetlen támogatása alapján
vehetik igénybe.
Filmalkotások támogatása esetén közvetlenül a filmprodukciók vagy a Magyar Nemzeti
Filmalap Közhasznú Nonprofit Zrt. (letéti számla), előadó-művészeti szervezetek esetén
főként színházak, míg a látvány-csapatsport támogatása esetében a kiemelt
csapatsportágak szövetségei, egyesületei, utánpótlás-nevelő alapítványai és a Magyar
Olimpiai Bizottság fogadhatnak be támogatást, a Tao. tv-ben törvényben meghatározott
mértékig.
A támogatási folyamat az alábbi főbb lépésekből áll:
- Az első lépés olyan kedvezményezett szervezet azonosítása, amely megfelel a Tao.
tv-ben meghatározott feltételeknek, és képes is a vállalkozás által nyújtani
szándékozott támogatási összeg befogadására.
- A társaság az általa kiválasztott kedvezményezett szervezettel támogatási szerződést
köt.
- A támogatási szerződés megkötését követően a támogatás és az elérhető adókedvezmény
összegéről a törvényben meghatározott szervezet, szakmai hatóság támogatási
igazolást állít ki, amely az adókedvezmény igénybevételének feltétele.
- Az igazolás birtokában a vállalkozás elutalja a támogatott szervezet részére a
támogatás összegét, amely a társasági adóban elszámolható költségnek minősül.
(Előadó-művészeti szervezetek támogatásánál a sorrend megfordul, az igazolás
kiállítására csak a támogatás és a kiegészítő támogatás elutalása után kerülhet
sor.)
- A támogatás "költsége" a kiegészítő támogatás, amely a támogatásra eső társasági adó
75%-a, és amelyet szintén a törvényben meghatározott szervezetek részére és
törvényben megszabott határidőben kell a támogatónak megfizetnie, az adókedvezmény
érvényesítésének feltételeként. A kiegészítő támogatás nem minősül a vállalkozás
érdekében felmerült költségnek.
- A támogatási szerződés és igazolás birtokában, a támogatási összeg és a kiegészítő
támogatás pénzügyi teljesítését követően kerülhet sor az adóévre vonatkozóan a
társasági adókedvezmény igénybevételére.
A támogatók az adóelőnyt egyrészt a támogatási összeg társasági adóalapban
történő elszámolhatóságán keresztül, másrészt a fizetendő adóból levonva,
adókedvezményként érvényesíthetik, a számított társasági adó 70%-át meg nem haladó
mértékben. A kedvezményezett célok támogatásával így 9%-os nominális hozam
érhető el (100 egység támogatásért cserébe összesen 109 egység adózási szempontból
érvényesíthető kedvezmény, amely az elszámolható 100 egységnyi költségre jutó 9
egységnyi adóból, és emellett a fizetendő adóból levonható 100 egység
adókedvezményből áll össze). Ez a hozam megegyezik a társasági adókulccsal. A
nominális hozamot természetesen csökkenti a kiegészítő támogatás összege (6,75 egység),
így a tényleges hozam 2,25%.
Újdonság, hogy 2016-tól az olimpiai pályázat lebonyolításáért felelős nonprofit társaság
is jogosult támogatás gyűjtésére. Ezen támogatási rendszer szabályai leginkább a régi
sporttámogatási rendszer szabályaira hasonlítanak, és az elérhető kedvezmény mértéke is
megegyezik (kiegészítő támogatást ugyan nem kell a támogatónak fizetnie, azonban a
nyújtott támogatásnak csak a 25%-a minősül a vállalkozás érdekében felmerült
költségnek).
A támogatás juttatásának adóévében nem érvényesített adókedvezményt a következő 8 adóévre
tovább lehet vinni.
Lényeges szempontok, amelyet a támogatás átutalása előtt javasolt mérlegelni / észben
tartani:
- Amennyiben a társaság nem lesz nyereséges és nem lesz adófizetési kötelezettsége,
nem lesz módja az adókedvezményt az adott évtől igénybe venni.
- Köztartozással rendelkező adózók elvesztik a jogosultságukat az adókedvezmény
igénybe vételére, ezért az utalás előtt fontos meggyőződni róla, hogy nincs elmaradt
adótartozása a vállalkozásnak.
- Ha a kiegészítő támogatást a vállalkozás elmulasztja határidőben megfizetni,
de mulasztását legfeljebb az érintett adóévre vonatkozó bevallás esedékességéig
pótolja, csökkentett összegben veheti csak igénybe az adókedvezményt, e
"póthatáridő" elmulasztása esetén azonban a teljes adókedvezményre is elvesztheti a
jogosultságát.
- Fontos, hogy sportszervezetek támogatása esetén az adóhatósági bejelentés is
határidőhöz kötött, amelynek elmulasztása szintén bírsággal sújtható.
- Támogatási igazolás nélkül (akár utólag pótolva is) az adókedvezmény nem feltétlen
vehető igénybe.
2. Adófelajánlás (új rendszer)
- Január 1-jétől az adókedvezménnyel járó rendszer mellett bevezetésre került egy
alternatív támogatási forma, az adófelajánlási rendszer, amely adójóváíráson
keresztül ösztönzi a támogatókat. A vállalkozások fizetendő társasági adójuk
legfeljebb 80%-ával támogathatják a kedvezményezett célokat. Ebben az esetben a
társaságok megfizetik a társasági adójuk teljes összegét az adóhatóságnak, a
felajánlott adó, adóelőleg összegét pedig az adóhatóság utalja el a
kedvezményezettnek, míg a felajánló társaság adójóváírás formájában
adózási kedvezményt élvez, amelynek maximális mértéke a felajánlott adó
7,5%-a. Film- és előadó-művészeti szervezet részére történő
adófelajánlás esetén nem kell kiegészítő támogatást nyújtania a támogatónak, a
sportszervezetek részére felajánlott összeg 12,5%-a ugyanakkor kiegészítő
támogatásnak minősül, amely után adójóváírás nem érvényesíthető.
A felajánlás (rendelkező nyilatkozat) érvényes megtételének feltétele a törvényben
meghatározott szervezett által kiállított igazolás rendelkezésre állása (kivétel a
Magyar Nemzeti Filmalap Közhasznú Nonprofit Zrt. letéti számlájának támogatása, ebben az
esetben szerződéskötés és igazolás nélkül érvényesen megtehető a felajánlás).
A támogatók a fentiekben felsorolt támogatási formák bármelyikét választhatják, azonban
egy adóévben csak egyféle jogcímen vehetnek igénybe adózási kedvezményt a támogatások
kapcsán (tehát vagy adókedvezményt, vagy adójóváírást érvényesíthetnek).
Bővebben
>>> TAO tájékoztató 2017